עסק חברתי הוא עסק שמוכר מוצרים או שירותים למטרות כלכליות כמו כל עסק, אך גם למטרות חברתיות.
כלומר, ההכנסות של עסק חברתי מיועדות לעניים והאוכלוסיות החלשות יותר המתקשות לייצר הכנסה.
רוב העובדים בו הם חברי נוער בסיכון, פגועי נפש וכדומה.
כמו בכל עסק, המטרה כאן היא לייצר הכנסות, אך כאן הם לא הולכות לרווחי החברה אלא לקהילה.
מי שמקים עסק שכזה יש לו אג'נדה לקידום הן עסקי והן חברתי. גם כאן יש קשיים באחזקת העסק
ולכן אנו רושמים מאמר זה כדיי לתת לכם כמה טיפים להקלה בניהול העסק.
- שיתוף פעולה – לא מעט גופים במדינה עוסקים בתחומי פעילות של עסק חברתי ולכן כדאי לייצר איתם שיתוף פעולה כך שהחברה שלכם תיחשף באינטרנט ותקודם יותר ע"י חשיפה גדולה יותר.
למשל שיתופי פעולה עם עיריות בערים שונות. כל הצדדים יוצאים מורווחים משת"פ. - הכשרה מקצועית – עם יצירת שת"פ העסק מתרחב ועולמות התוכן גם הן ומגיעים מכל המגזרים והעולמות אנשים חדשים לעסק וכאן עלול להיווצר מכשול. עלולים להיות פערים בשפה ובתרבות ולכן צריך לבצע הכשרה מקצועית באמצעות הרצאות וימי לימוד של יועצים אירגוניים כדי לוודא שכל העובדים על אותו הגל.
- העסקת יועץ עסקי – עסק חברתי או כלכלי זה לא משנה, יועץ עסקי הוא הכרחי בכל עסק.
הכשרת עובדים, בניית תכנית שיווקית ומכרתית נבנית ע"י יועץ עסקי.
תמיד להישאר עם יד על הדופק ולראות שאתם באותה הרמה ואפילו מעל משאר העסקים.
השקעה שכזאת היא לא בזבוז ואנו ממליצים עליה בחום. - מומחים חברתיים – אף פעם אל תשאף להפסיק לגדול ולהתקדם, במיוחד בעסק חברתי.
תמיד תהיו בעניינים ותשאפו לדעת יותר.
התייעצו עם מומחי רווח ונציגים כמו מנהלי עמותות כדי להרחיב את התמונה שלכם לגבי התחום ולראות כמה באמת העסק יכול לתרום לאנשים שהוא מיועד עבורם. - רגולציה – גם בהקמת עסק חברתי לא ניתן להיפטר מכל חובות המדינה בנושאים כמו בירוקרטיה, היתרים וכו. עסק שכזה חייב להיות קשוב לכל הכללים של המדינה.
רצוי למצוא את היועצים כדי להתמקצע בתחום ולהתמצא בו.